Efter drygt 10 år byter korvmakarna Taylors & Jones kostym och lanserar ett tuffare och kaxigare utseende för att sticka ut i butikshyllorna. Samtidigt utökar man sortimentet med wienerkorv tillverkad av svenskt kött. Den nya identiteten ska tydliggöra varumärkets erbjudande mot såväl kund som konsument och sätta smaken i fokus.
”Taylors & Jones nya identitet är något helt nytt inom korvkategorin samtidigt som namnet sedan lång tid tillbaka är välkänt bland Sveriges korvälskare. När andra pratar om traditioner och gammelfarfars familjerecept så fokuserar vi på att sätta smaken i fokus. I slutändan är det ju smaken som avgör, säger Mikaela Kroon, produktchef för Taylors & Jones på Evanoff Group.”
Taylors & Jones satsar på schyssta råvaror, kött från Sverige och smaksättning med kryddor från hela världen. Nu tar man för första gången fram en wienerkorv tillverkad av svenskt fläsk- och nötkött med 73% kötthalt. Förpackningen innehåller 300 g och säljs hos ICA fr.o.m. vecka 40. Rek. pris i butik är 39,90 kr.
”Vi tycker att vanligt är tråkigt och att smaklöst är… smaklöst. Därför har vi bestämt oss för att göra på vårt eget sätt. Det tog oss ett decennium att lansera vår egen wienerkorv. Nu är den äntligen här och det är utan tvekan den godaste wienerkorven på marknaden om jag får säga det själv, fortsätter Gareth Jones.”
Taylors & Jones färska och rökta korvar finns sedan tidigare tillgängliga på ICA, Coop samt i den egna butiken på Kungsholmen i Stockholm. All korvproduktion sker i Stockholm och köttet är såklart uppfött, slaktat och styckat i Sverige.
För ytterligare information, intervjuförfrågningar eller pressmaterial, vänligen kontakta:
Ken Nygren, Head of Marketing & Brand på Evanoff Group, 073-751 07 33 eller ken.nygren(at)evanoffgroup.se